logo_small_white

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Indentiteit van de verkoper

Philip Carpentier handelend onder de naam dé drumschooldedrumschool.be

Maatschappelijke zetel

Bremstraat 4
9940 Evergem
Oost-Vlaanderen, België

Bereikbaarheid

e-mail: info@dedrumschool.be

telefoonnummer: +32 486 63 92 13

btw / ondernemingsnummer: BE 0807 341 490

bankrekeningnummer: BE04 3770 0401 5231

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
  2. Wij leveren enkel in België en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
  3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
  4. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.

Artikel 3 – Ons Aanbod en jouw bestelling

  1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
  2. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
  3. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je factuurgegevens, adres en contactgegevens in. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de knop ‘Bestelling plaatsen’. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

Artikel 4 – Annulatie en terugbetaling

  1. Na het afronden van het boekingsproces van een les is het mogelijk deze les te verplaatsen tot 4 kalenderdagen voor de dag van de geboekte les. Dit kan volledig kosteloos en via e-mail op bovenstaand e-mailadres.
  2. Bij ziekte kan je de geboekte les verplaatsen tot voor de aanvang van de geboekte les mits het voorleggen van een doktersattest. Wij verzoeken u vriendelijk ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via e-mail, het contactformulier of telefoon. Het correcte e-mailadres en telefoonnummer vind je op onze website of bovenaan op deze pagina. Indien u ons niet op de hoogte brengt van uw afwezigheid wegens ziekte voor de aanvang van het door u geboekte lesmoment wordt deze les als geannuleerd beschouwd en is het niet mogelijk deze te verplaatsen of een terugbetaling te ontvangen.
  3. Indien u niet aanwezig bent op het door u geboekte lesmoment om welke reden ook, met uitzondering van de situaties omschreven in artikel 4.1 en 4.2, wordt deze les als geannuleerd beschouwd en is het niet mogelijk deze te verplaatsen of een terugbetaling te ontvangen.
  4. Indien de verplaatsingstermijn van 4 kalenderdagen is verstreken is het niet meer mogelijk een les te verplaatsen of een terugbetaling voor de les te ontvangen.
  5. Na het ontvangen van je vraag tot verplaatsing zoals omschreven in artikel 4.1 zullen wij je contacteren om je les te verplaatsen. Het nieuwe lesmoment kan onderling worden afgesproken en ingeboekt. Dit nieuw lesmoment dient binnen een redelijke termijn van maximum 6 weken na je originele boeking plaats te vinden. Alle voorwaarden en tarieven die van toepassing waren op je oorspronkelijke boeking zijn ook van toepassing op deze verplaatsing.
  6. Indien het niet mogelijk is om onderling een nieuw lesmoment vast te leggen zoals omschreven in artikel 4.5 ontvang je een coupon ter waarde van de geannuleerde/te verplaatsen les waarmee u zelf een nieuwe les kan boeken op onze website. Deze coupon is geldig tot minimum 6 weken na ontvangst. Indien u binnen deze termijn geen nieuwe les heeft geboekt is het niet mogelijk een nieuwe coupon of terugbetaling te ontvangen.
  7. Terugbetaling van een geboekte les kan enkel door middel van een coupon (waardebon te gebruiken op onze website). Deze coupon kan u gebruiken voor alle aangeboden goederen en diensten op onze website, dus niet enkel voor een drumles.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

  1. Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 30 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen.
    Bij diensten, met uitzondering van drumlessen (zie artikel 4), heb je gedurende 30 dagen na aankoop van de diensten tot 4 dagen voor de geplande uitvoering van de diensten om af te zien van je aankoop. Binnen de 7 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
  2. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  3. Tijdens de eerste 30 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking .
  4. Je bent zelf verantwoordelijke voor het terugzenden van de goederen inclusief de kosten die hieraan verbonden zijn.
  5. Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken en dit opsturen naar bovenstaande e-mailadres of adres. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen binnen de 7 dagen.
  6. Dienstenovereenkomsten zijn na volledige uitvoering van de dienst uitgesloten van het het herroepingsrecht, maar alleen als: de uitvoering van de dienst is begonnen met je uitdrukkelijke voorafgaande instemming.

Artikel 6 – De prijs

  1. De prijs die bij uw aankoop wordt vermeld kan na uw betaling niet worden gewijzigd. Als prijzen of tarieven wijzigen na uw aankoop geld voor uw aankoop de prijs die u betaalde. Er zal dus nooit een toeslag worden gerekend eens je bestelling is geplaatst en betaald.
  2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.

Artikel 7 – Betaling

  1. Wij kunnen bij online bestellingen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
  2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

Artikel 8 – Conformiteit en garantie

Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.

Artikel 9 – Levering en uitvoering

  1. Alle goederen van de webshop worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres met uitzondering van drumstokken. Deze ontvang je bij je volgende drumles. Alle drumlessen gaan door op onze locatie. Het is niet mogelijk drumlessen aan huis te verkrijgen.
  2. We zullen de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  3. We zullen geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling. In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
  4. Onze verzendingen gebeuren tot het moment van bezorging aan jou of een door jou aangewezen vertegenwoordiger steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 30 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
  5. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk melden en de artikelen naar ons terugsturen.
  6. We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Artikel 10 – Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld cursussen, lesblaadjes, foto’s, teksten, logo’s, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via bovenstaand e-mailadres of per brief op bovenstaand adres. We doen er alles aan om je klacht binnen de 5 werkdagen te behandelen.
  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar Boek VI van het Belgisch Wetboek Economisch Recht.
  3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: https://www.consumentenombudsdienst.be/nl
  4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr.

Wijzigbaarheid

Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen.
Bij wijziging zal u hiervan op de hoogte worden gebracht via e-mail indien u uw e-mailadres beschikbaar maakte aan ons. Op onze website vind je steeds de correcte en meest recente versie van onze Algemene Voorwaarden.

Onze Algemene Voorwaarden werden het laatst gewijzigd op 6 augustus 2024.

Philip Carpentier

Bremstraat 4
9940 Evergem

logo_small

Onze website gebruikt cookies om uw ervaring te verbeteren.
Indien u verder gaat met het gebruik van deze website stemt u hiermee in.
Lees hier onze Cookie Policy & Privacy Policy